Asset Publisher
Sale conditions
Sale conditions of wood are specified by the regulation of Director – General of the Sate Forests.
Within the framework of the individual sale , the foresters try to meet the fast growing demand, because more and more people use wood in order to heat their houses. Contrary to general opinion, these are not only village people, even though they prevail among recipients. The growth of firewood demand is the result of occurrence of new housing estates built in the suburbs of large agglomerations, where houses are usually equipped in fireplace heating installations.
Firewood is not only the most ecological heat source, but also is much more attractive in respect of relation of price and electric efficiency, rather than cola, oil, gas or electric power.
In recent years, the Sate Forests increased the sale of firewood of one third – up to over 4 million cubic meters annually. Firewood is not only the most ecological heat source, but also is much more attractive in respect of relation of price and electric efficiency, rather than cola, oil, gas or electric power. Some of customers choose already prepared and cut into pieces wood, the others very willingly obtain it by themselves after arranging all details and fulfilling particular safety conditions, and after paying the fee; that concerns mainly so called "thinnings". Such a raw material is very cheap, that is why many people from village areas profit from such possibility.
Asset Publisher
60. rocznica katastrofy lotniczej w Skrzynkach
60. rocznica katastrofy lotniczej w Skrzynkach
60. rocznica katastrofy lotniczej w Skrzynkach
W 60. rocznicę katastrofy lotniczej w Skrzynkach, w której zginął tragicznie 28-letni por. pilot Zygmunt Gruszczyk odbyły się uroczystości upamiętniające to zdarzenie. Z inicjatywy Koła Łowieckiego „BÓBR” na terenie Leśnictwa Kurowo, w miejscu katastrofy został postawiony krzyż. Katastrofa miała miejsce 23 października 1963 roku o godz. 12:21, 6 minut po starcie z lotniska w Sochaczewie. Prawdopodobną przyczyną katastrofy była utrata orientacji przestrzennej przez pilota w gęstej mgle. 23 października po 60 latach, w kościele parafialnym pw. Świętych Apostołów Piotra i Pawła w Skrzynkach, o godz. 12:15 (godzina startu samolotu z lotniska w Sochaczewie), koncelebrowano mszę świętą, w której uczestniczyła rodzina zmarłego por. pil. Zygmunta Gruszczyka, poczty sztandarowe, starosta włocławski, piloci ówczesnego 32 Pułku Lotnictwa Rozpoznania Artyleryjskiego w Sochaczewie, Kadeci Zespołu Szkół Akademickich im. Obrońców Wisły 1920 roku we Włocławku, leśnicy, myśliwi oraz mieszkańcy Skrzynek. Po mszy świętej udano się na miejsce katastrofy, gdzie złożono wiązanki kwiatów i zapalono znicze. Do dnia dzisiejszego nie wydobyto wraku samolotu i szczątków poległego pilota. Symboliczny pogrzeb odbył się na cmentarzu w Sochaczewie.